کتاب “یار تیمی ایده آل”

کتاب “یار تیمی ایده آل”

به شخصه علاقه ای به کتاب هایی که برای شرکت های نوپا نوشته می شوند ندارم. اولین دلیل آن هم به این خاطر است که معمولا این کتاب ها در فرهنگ های بیگانه نوشته می شوند که شاید هیچ نگاه دقیقی از وضعیت فرهنگ، کار، اقتصاد و… در ایران نداشته باشند. اما کتاب “یار تیمی ایده آل” با همه آن کتاب ها تفاوت دارد.

اولین بار که یکی از دوستانم این کتاب را به من پیشنهاد داد، به همان دلایلی که در بالا گفتم علاقه ای به خواندن آن نداشتم. به طور اتفاقی در یک بعد از ظهر در هنگامه استراحت شروع به خواندن این کتاب کردم. هر چه بیشتر این کتاب را می خواندم حس می کردم که دقیقا همان مواردی را بیان می کند که همیشه با آن سر و کار داشتم. این موارد همیشه در گوشه ای از ذهنم بودند و هنگامی که می خواستم کسی را برای تیمی برگزینم از آن ها استفاده می کردم. این مسائل همان هایی هستند که شما برای استخدام یک نفر به آن نیاز دارید. بهتر است اینطور بگویم که این کتاب مشخصات فردی را بیان می کند که در یک تیم بهترین خواهد بود.

کتاب به سه ویژگی مهم می پردازد که نیاز است هر کسی که وارد یک تیم می شود داشته باشد. این سه ویژگی عبارتند از: فروتن ، هوشمند ، پر ولع

نویسنده کتاب “پاتریک لنچونی” مدیر و بنیان گذار شرکت مشاوره مدیریت تیبل گروپ است. او فردی شناخته شده در حوزه منابع انسانی و توانمند سازی تیم های کاری در آمریکا به شمار می رود.

مخاطبان این کتاب سه گروه اصلی هستند: نخست دانش آموزان و دانشجویانی که می خواهند مهارت های کار تیمی خود را افزایش دهند. دوم کسانی که قصد دارند یک تیم نوآور پدید آورند و شروع به کار کنند. و سوم مدیرانی هستند که شاید برای انتخاب افراد در یک تیم هنوز تردید دارند و نیاز به یک راهنمای جدی دارند تا خصوصیات اولیه ای که برای هر فرد در کار تیمی نیاز است را پیدا کنند

رهبرانی که می توانند کارمندانی فروتن، هوشمند و پرولع را شناسایی استخدام و تربیت کنند بسیار برتر از رهبرانی هستند که نمی توانند این کار را انجام دهند. زیرا آن ها قادرند خیلی سریع تر و به آسانی تیم های قوی تری بسازند.

بازیکن تیمی ایده آل

خواندن این کتاب را به شما پیشنهاد می کنم ، حتی اگر جزو مخاطبانی که برای کتاب ذکر کردم نبودید، یا حتی اگر تصور می کنید این موارد را از کتاب بهتر می دانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *